Címlap » Drón és modell repülés jogi szabályozás

Drón és modell repülés jogi szabályozás

Előzetes tájékoztatás a 2021 évi biztosítással kapcsolatban

Tisztelt Drónpilóta!
 
Szeretnénk tájékoztatni az új felelősségbiztosításról, valamint megnyugtató információkkal ellátni Önt.
 
2021. 01. 01-től jelentős változások lépnek életbe a légügyi szabályozásban, amik a felelősségbiztosításra is kihatnak. Az új légügyi szabályozásnak egyelőre csak a tervezete ismert, ami tévhitekre és félreértésekre adhat okot. 
 

Példátlan összefogás a modellezők és a Drónpilóták érdekében

A pilóta nélküli légijárművek üzemelésével összefüggő egyes törvények módosításáról

Tisztelt Tagság!

Egyetlen pozitívumot tudok felhozni az LT. módosításával kapcsolatban. Példátlan összefogást eredményezett. Reméljük elég lesz ez az összefogás.
Jövőhéten tárgyalja a Parlament a tervezetet és a Mi hangunk is hallatszani fog. Szeretném elmondani, hogy folyik a véleményeitek feldolgozása amit a témafelelős országgyűlési képviselőnek el fogunk juttatni és egyeztetésre is lehetőséget kaptunk. Köszönjük a fáradságotokat és a konstruktív meglátásaitokat.  A rendelkezésünkre álló minden eszközzel igyekszünk a modellezők és a Drónpilóták érdekeit képviselni. Mindíg is kerestük a közös vonalat a szakágak között. Személy szerint sajnálom, hogy ez az apropója de hiszem, hogy együtt van esélyünk.

Az elnökség nevében
Tisztelettel:
Pál Károly
Elnök

2020 május 30-tól változik az eseti légtér igénylésének rendje

Tájékoztást adott ki a  Honvédelmi Minisztérium, hogy a korábbi tájékoztatásnak megfelelően – a katonai légügyi hatósághoz benyújtott, eseti légtér kijelölésére irányuló kérelmek vonatkozásában az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogrammal kitölthető űrlapot vezetett be. Az elektronikus űrlap bevezetésével egyidejűleg változott a postai úton benyújtható űrlap is. 

A DOE a biztosítások tekintetében felkészült bármely releváns szabályozás megváltozására

Tisztelt Tagság!

Az Eseti légtér kérelem nehézségeire vonatkozó közlemény kapcsán felmerült biztosítási kérdésre a Groupama Biztosító kapcsolattartójával egyeztetve szeretném Veletek megosztani:
A DOE és a biztosító társaság között létrejött egyedi szerződési feltételeknek köszönhetően minden tagunk BIZTOSÍTOTT aki a MINDENKORI légügyi szabályozásnak megfelelően HASZNÁLJA pilóta nélküli légijárművét.
Ez azt jelenti, hogy a Drónpilóták Országos Egyesülete ebben a tekintetben felkészült bármely releváns szabályozás megváltozására.
Felhívom figyelmeteket arra, hogy ez más biztosítótársaságoknál nem feltétlenül egyértelmű.

Változott az eseti légtér kijelölése iránti kérelem formanyomtatványa! - 2017.08.23.

Honlapunkról letölthető a megújult nyomtatvány, valamint segítségül a légtér.hu ehhez is elkészítette a kitöltött mintát.
A dokumentumok letölthetőek a https://doe.hu/letoltheto-dokumentumok oldalról.

Emellett az eljárás illetékének megfizetésének rendje is változik: a 3000 Ft illetéket szeptember 1-től a HM számlaszámára kell utalni.

forrás: https://www.ket.hm.gov.hu/hmalf/SitePages/Kezdőlap.aspx

Eseti légtér kijelölése iránti közigazgatási hatósági eljárás folyamata

A pilóta nélküli légijárművek használatát támogató, az aktuális légtér információkat és egyéb korlátozásokat tartalmazó honlap és mobilalkalmazás valamit a részletszabályokat meghatározó rendelet megjelenéséig minden esetben eseti légtér igénylése szükséges. A kérelmet 30 nappal a tervezett repülést megelőzően kell benyújtani, legfeljebb 30 napra igényelhető.
Tapasztalataink szerint a 60 napnál korábban beadott kérelmek elutasításra kerülnek azzal az indoklással, hogy "Ilyen hosszú időtávból a Hatóság nem tudja az igénybevételnek a légtérszerkezetre gyakorolt hatását érdemben értékelni."

1. A kérelem pontos kitöltése.
A légtér kiterjedésénél a WGS-84 rendszerű földrajzi koordinátákat fok, fokperc, és fokmásodperc pontossággal kell megjelölni (pl.: 46°35'28"É 19°42'45"K).

- a címre kattintva tovább olvasható -
[figyelem a cikk aktualítását vesztette]

Küldetésünk

A DOE küldetése

A biztonságos pilóta nélküli repüléshez szükséges műszaki-technikai, vezetési-irányítási és repülésbiztonsági tudásbázis rendszerezése és tagjai közötti megosztása; a normatív és etikai szabályrendszerek megteremtése, illetve azok kialakításában való közreműködés; az ágazat szereplői közötti egyeztetés, koordináció; a jogalkotókkal és hatóságokkal történő együttműködés.

 
 

Facebook