Címlap » Érdekességek a nagyvilágból

Érdekességek a nagyvilágból

Az MH Geoinformációs Szolgálat tájékoztatást adott ki, miszerint 2020. május 31-től megváltozik a postázási címe.

Magyar Honvédség Geoinformációs Szolgálat
1024.Budapest, II. Szilágyi Erzsébet fasor 7-9.
Telefon: +36 (1) 336-2162, Fax: +36 (1) 336-2161 

2020.05.29.
Magyar László, (FPV racer körökben Lacc) nemrég egy érdekes tippet osztott meg az egyik versenyzői csoportban Betaflight használók számára.
 
Aki FC-ről vezérli a színeket, be lehet lőni, hogy automatán a VTX csatornának megfelelően állítsa a helyes színt.
Ehhez csak a VTX kapcsolót kell bekapcsolni a LED-eknél és a helyes színekhez az alábbi 4 sort CLI-be másolni:
 
R8 sárga:
color 1 0,0,255
color 3 120,0,255
color 10 240,0,255
color 13 60,0,255
2020.05.07.
Az egykori Racecontrol: Pandora nem volt más mint egy ("csoda")munkaállomás FPV versenyek teljeskörű koordinálásához és lebonyolításához, melyet néhány perc alatt teljes készültségbe lehetett helyezni.
Ma már a szintén hazai KTS, a spanyolországi Metaracer és hasonló nagyszerű rendszerek idejében nem életszerű a használata, ezért elhalt projectként inkább ez egy fényezett in memoriam cikkecske róla, de gondoltam megosztom. :)
2020.05.07.
Hatalyák Máté neve ismerősen csenghet többeknek FPV racer körökből. (Hozzá köthető a BeMátézott szleng és a szigszi is egyébként... :)  - a szerk. -) Nos ez a srác több okból kifolyólag gondolt egyet és felajánlotta a fejlesztőknek, hogy lefordítaná a Betaflight configuratort magyar nyelvre is. A most kijött RC1-es 10.7-es konfigurátorban már elérhető ez az opció. Ez sok embernek nagyon jól jön, mert érthetőbbé teszi számukra, hogy mi mit jelent.
2020.05.06.

A DOE a Skilldict Zrt.-vel együttműködve elindította a képességfejlesztő programját!
A SkillToolKit nevű eLearning rendszer képességeit felhasználva összeállításra került egy 70 kérdésből álló tesztsor, a pilóta nélküli légijárművekkel kapcsolatos tudásszint felmérésére. Fontos megjegyezni, hogy a teszt nem vizsga!
Az eredmények segítségével szeretnénk minden DOE tagnak a saját tudásszintjéhez illeszkedő továbbképzést biztosítani.

2020.03.12.

A Fővárosi Vízművek a koronavírussal kapcsolatban az alábbiakról adott ki tájékoztatást:
"További intézkedésig társaságunk lezárja ivóvízbázisainak védőterületét, ezekre a területekre a korábban kibocsátott belépési engedéllyel rendelkezők sem mehetnek be. Egyúttal felfüggesztjük a további belépési engedélyek kibocsátását." Bővebben erről a Fővárosi Vízművek honlapján lehet tájékozódni. Ez sajnos érinthet egyes modellreptereket is. Mindenképp javasoljuk ennek az intézkedésnek a tiszteletben tartását! 

2020.03.06.

A DOE társalgóban elindult egy ezzel kapcsolatos szál Török Ágnes (Légtér.hu) bejegyzésével, melyet érdemes követni. Ebből közlünk egy részletet: "A változások érintik a Budapest CTR és TMA ellenőrzött légtereket, valamint a Kecskemét MTMA és Szolnok MCTR katonai ellenőrzött légtereket is. Ha eddig olyan eseti légteret kérelmeztetek, ahová nem kellett légiforgalmi szolgáltatói vélemény és biztonsági felmérés, javaslom, hogy a kérelem beadása előtt ellenőrizzétek le, hogy a változást követően is ugyanazon feltételekkel igényelhettek-e eseti légteret. A 2020.

2019.11.29.
Több mint 2000 fővel tervezi bővíteni dolgozóinak számát az Amazon az Egyesült Királyságban – tudta meg a Bloomberg. Az amerikai hírügynökség információ szerint a társaság többek közt software fejlesztőket, mérnököket és adattudósokat keres a bővítés apropója pedig az, hogy nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni a legújabb technológiáik, így többek közt az Alexa és a drónokkal történő csomagkiszállítás fejlesztésére.
 
2019.07.09.
Drón segítségével küzdenek Dániában a hajózási hatóságok a környezetszennyezés ellen.  Az Európai Tengerészeti Biztonsági Ügynökség (EMSA) által kifejlesztett rendszer lényege, hogy a szakemberek a levegőből monitorozzák a tengeri járművek kénkibocsátási szintjét végig a Nagy-Bælt tengerszoros mentén. Azért ezen a szakaszon, mert itt közlekednek napi szinten a Balti-tengerről érkező és odafelé tartó nagyobb tartályhajók.
2019.07.09.

A minap egy másik hasznos cél érdekében tett előrelépések mellett, lehetőségem nyílt látogatást tennem a Magyar Katonai Térképészet Szakmatörténeti Múzeumában.

2019.03.20.
Bódig Krisztián imád mindenféle elektronikus kihívást és ahogy az lenni szokott igénye mutatkozott egy időmérő rendszerre. Jó sokáig kellett fűznöm, hogy meséljen róla kicsit de végül győzedelmeskedtem! :)
Szerintem egész jó kis időmérő sikeredett belőle. (Attila)

2018.07.07.
Az R.C.S időmérő megalkotása után Krisztián érezte, hogy még nem igazán teljes a rendszer, ezért nevet adott a gyereknek és megalkotta hű segítőjét Esztert. Megkértem hát ismét, hogy mutassa be nekünk az időmérő ezen részét is. (Attila)

2018.07.07.
Már a kezdetektől fogva nagy érdeklődéssel követem Csajtai Kristóf időmérő fejlesztését, akit legtöbben a Drone Racing Hungary (DRH) kapcsán ismerhettek szervezői és versenyzői oldalról is.
Megkértem hát, hogy meséljen nekünk kicsit erről az igencsak jól sikerült eszközről, hogy honnan is indul és hová tart a fejlesztés. (Attila)

Amikor az embert felhergelik Máltán, avagy hogy lett időmérőm...

2018.07.07.

Az Egyesült Államokban kezdték el talán először hivatalosan az úgynevezett X Class FPV Drón versenyeket, a 800-1200mm közötti motor-motor távolságú csodagépekkel.
Sajnos Európában még nem igazán tudott elterjedni, bár én már úgy megnéznék egy ilyen versenyt testközelből is! Ugyanúgy kell repülni velük mint a kisebb FPV Racer gépekkel, csak ez esetben egy hatalmas tehenet irányítgat az ember, valami kegyetlen teljesítmény mellett! :)

2018.06.01.

A Real Drone Simulator egy hazai fejlesztésű szimulátor ami  azzal a céllal készül, hogy a szórakoztatás mellett meg tudjátok ismerni a különböző drónok irányítását úgy, hogy eközben ne törjétek össze a saját gépeiteket, vagy ne veszélyeztessetek másokat. Természetesen már egy jó ideje elérhető a program, viszont nálunk még nem esett szó róla, hátha van aki nem ismeri.

2018.05.27.

Küldetésünk

A DOE küldetése

A biztonságos pilóta nélküli repüléshez szükséges műszaki-technikai, vezetési-irányítási és repülésbiztonsági tudásbázis rendszerezése és tagjai közötti megosztása; a normatív és etikai szabályrendszerek megteremtése, illetve azok kialakításában való közreműködés; az ágazat szereplői közötti egyeztetés, koordináció; a jogalkotókkal és hatóságokkal történő együttműködés.

 

Elérhetőségek

Kapcsolatok:
https://doe.hu/egyesuletunkrol

Facebook:
https://facebook.com/doe.hu

DOE Társalgó:
https://facebook.com/groups/doe.hu
 

 

Facebook