Címlap » Kötelező a felelősség biztosítás megkötése a légi járművekre (drónok, modellrepülők)

Kötelező a felelősség biztosítás megkötése a légi járművekre (drónok, modellrepülők)

1995. évi XCVII. törvény 6§ (5) bekezdés:

„A légiközlekedési hatóság, az állami célú légiközlekedéssel összefüggő feladatok tekintetében a katonai légügyi hatóság engedélyével repülhet a magyar légtérben az a légi jármű, amely vezető nélküli repülésre alkalmas, továbbá a jogszabályban meghatározott repülőmodell, illetve repülőeszköz. Lakott terület felett a modellrepültetés a légiközlekedési hatóság engedélyén túlmenően csak a helyi önkormányzat által feladatkörében kiadott rendeletben kijelölt területen és feltételek mellett hajtható végre.”

 1995. évi XCVII. törvény 69§ (5) bekezdés:

„A nyilvános repülőtér, a lajstromba bejegyzett polgári légijármű, a lajstromozásra nem kötelezett polgári légijármű üzemben tartása, valamint polgári légiforgalmi irányító szolgálat által légiforgalmi irányítói tevékenység - harmadik személynek okozott kár megtérítése céljából - felelősségbiztosítási fedezet fennállása esetén végezhető. A nyilvános repülőterek esetében a felelősségbiztosítási fedezet összegét a tárgyévet megelőző három év statisztikai adatai alapján számított átlagos éves utasforgalom alapján kell megállapítani.”

20 kg MTOM-nél * nagyobb tömegű légijármű-modellekre kereskedelmi felhasználóknak:

785/2004/EK rendelet nagyobb biztosítási fedezetet ír elő.

A fentiek szerint modellezni és „filmezni drónnal” is csak felelősségbiztosítás megléte esetén szabad. Sajnos nem minden biztosítás alkalmas erre a célra. A biztosításnak a pilóta nélküli légijármű üzemeltetésére kell érvényesnek lennie. Van hazánkban olyan biztosítás, amire azt mondják, hogy az jó, de még sem. Több ok miatt és sok embert alapból ki is zár a történetből, pedig hiper olcsó. Ha van érvényes biztosításod, érdemes utána nézni és nem csak kérdezni, hogy neked használható-e bármire is.

Küldetésünk

A DOE küldetése

A biztonságos pilóta nélküli repüléshez szükséges műszaki-technikai, vezetési-irányítási és repülésbiztonsági tudásbázis rendszerezése és tagjai közötti megosztása; a normatív és etikai szabályrendszerek megteremtése, illetve azok kialakításában való közreműködés; az ágazat szereplői közötti egyeztetés, koordináció; a jogalkotókkal és hatóságokkal történő együttműködés.

 
 

Facebook