Címlap » Változott a Légügyi Törvény!

Változott a Légügyi Törvény!

A magyar állam Hivatalos Közlönyének 2015-ös november 13-i számában jelent meg a a légi közlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény módosítása, "Az egyes légkiközlekedéssel összefüggő miniszteri rendeletek módosításáról" címmel.

A légügyi törvény változott. Pontosította a modellek körét és bezárt több kiskaput is.

"21§(4) Az Lt. 71. §-a a következő 35–40. ponttal egészül ki: (A törvény alkalmazásában)

„35. pilóta nélküli légijármű: olyan – a pilóta nélküli légijármű rendszer elemét képző – távvezérelt légijármű, amelynek vezetését nem a  fedélzeten tartózkodó személy végzi.

Pilóta nélküli légijárműnek minősül az előző feltételeknek megfelelő önálló repülésre – részben, vagy teljesen – alkalmas és az önálló repülésre nem alkalmas távvezérelt légijármű is;

36. pilóta nélküli légijármű rendszer: a légijárművet, a légijármű vezetéséhez szükséges távvezérlő munkaállomást és az ezek közötti folyamatos adatkapcsolatot nyújtó berendezést, valamint a légijárművel végrehajtott repüléshez szükséges egyéb berendezéseket magában foglaló rendszer;

37. repülőmodell: olyan önálló repülésre nem képes, távvezérelt merev- vagy forgószárnyú légijármű, valamint ballon, amelynek vezetését nem a fedélzeten tartózkodó személy végzi, felhasználása kizárólag hobbi vagy szabadidő eltöltése céljából történik, továbbá a fedélzetén nincs adatrögzítésre, adatátvitelre, valamint helymeghatározásra alkalmas eszköz.

A teljes rendelet módosítás megtekintéséhez katt ide!

 

Küldetésünk

A DOE küldetése

A biztonságos pilóta nélküli repüléshez szükséges műszaki-technikai, vezetési-irányítási és repülésbiztonsági tudásbázis rendszerezése és tagjai közötti megosztása; a normatív és etikai szabályrendszerek megteremtése, illetve azok kialakításában való közreműködés; az ágazat szereplői közötti egyeztetés, koordináció; a jogalkotókkal és hatóságokkal történő együttműködés.

 
 

Facebook