KP index

Easa hírek

Easa hírek

2022. október 18. és 21. között Szingapúrban rendezik meg a pilóta nélküli légijármű-rendszerekről (UAS) és a városi légi mobilitásról (UAM) foglalkozó nyitó Európai Unió–Ázsia szimpóziumot , amelyen több mint 140 résztvevő vesz részt. A CAAS és az EASA közös szervezésében ez az első alkalom, hogy európai és ázsiai-csendes-óceáni szabályozók találkoznak, hogy megvitassák az UAS és az UAM szabályozását a vezető iparági szereplőkkel és kutatókkal együtt. A két régió több mint 20 polgári légiközlekedési hatósága vesz részt a négynapos szimpóziumon, hogy bevonja az iparág szereplőit és kutatóit, megvitassák az UAS és a VTOL fejlesztését és szabályozását, valamint helyszíni látogatást tesznek a tengeri drónok bázisán, hogy megtudják, hogyan segíti elő Szingapúr a drónok fejlesztését. új technológia szabályozási tesztkörnyezetben.

 

SZINGAPÚR/KOLN, 2022. október 18. – A Szingapúri Polgári Repülési Hatóság (CAAS) és az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA) egyetértési nyilatkozatot írt alá a városi légi mobilitás terén való együttműködésről a fejlesztés, telepítés és függőleges fel- és leszálló (VTOL) repülőgépek biztonságos üzemeltetése. A megállapodást Han Kok Juan úr, a CAAS főigazgatója és Luc Tytgat, az EASA stratégiai és biztonságirányítási igazgatója írta alá 2022. október 18-án, a pilóta nélküli légijármű-rendszerekről szóló nyitó Európai Unió–Ázsia szimpózium keretein belül. és a városi légi mobilitás.
A memorandum értelmében a CAAS és az EASA a következő három területen fog együttműködni:
– Szabályozási szabványok kidolgozása:
A VTOL repülőgépek tanúsítására és üzemeltetésére vonatkozó hatósági biztonsági szabványok és kapcsolódó követelmények kidolgozása, beleértve az ilyen repülőgépek üzemeltetésében részt vevő személyzet kompetenciáját, a forró és párás környezetben történő üzemeltetés tanúsítási követelményeit, valamint a személyzetet képző szervezetekkel szemben támasztott követelményeket.
– Tájékoztatás:
Stratégiák a városi légi mobilitással kapcsolatos érdekelt felek megszólítására, beleértve a nyilvánosság és az ipar oktatását is.
Elemzés a lakossági attitűdökről a városi légi mobilitásról és a VTOL-ról, mint közlekedési módról városi környezetben.
– Konferenciák és egyéb tevékenységek
Konferenciák, workshopok, beszélgetések és egyéb városi légi mobilitási tevékenységek közös szervezése.

Han Kok Juan úr, a CAAS főigazgatója a következőket mondta: „Az elmúlt néhány évben óriási ugrásokat tapasztaltunk az UAS és az UAM fejlesztésében. A lehetséges előnyök óriásiak. Megvalósításukhoz a szabályozás egyidejű fejlesztésére van szükség, a szabályozóknak pedig lépést kell tartaniuk a technológiai és üzleti fejlődéssel, hogy biztosítsák a biztonságot és a közvélemény bizalmát és elfogadását. Mivel a technológia újszerű, ezt egyedül nem tudjuk megtenni, hanem együtt kell működnünk a tudás megosztása és a szabályozási erőforrások egyesítése érdekében. A CAAS-EASA memorandum útkeresőt jelent az ilyen partnerségek katalizálásában.”
Luc Tytgat, az EASA stratégiai és biztonságirányítási igazgatója a következőket mondta: „A ma aláírt CAAS-EASA MOU olyan platformot biztosít számunkra, amelyen keresztül tovább fejleszthetjük értékes partnerségünket, és biztonságosan integrálhatjuk az elektromos légi taxikat a légiközlekedési rendszerbe. Tudjuk, hogy a szabályozók hagyományosan lemaradnak az iparági fejlesztések és innovációk mögött. Mind ez az egyetértési megállapodás, mind a tágabb szimpózium hozzájárul ahhoz, hogy a szabályozók a technológiai görbe elé kerüljenek, támogatva jövőbeli biztonsági felügyeleti kötelezettségeinket.”

Érdekességként a törpeállamban olyan szabályrendszert alakítottak ki, ami az üzemeltetés tekintetében, hobbi szempontból kedvezőnek tűnik, ám azt az átlagos tengerszint feletti magassághoz mérve elég alacsonyra szabták, ami 200 láb (60m). Szingapúr egyébként elég lapos szigetország.

 

https://www.caas.gov.sg/public-passengers/unmanned-aircraft/ua-regulatory-requirements

Neked ajánljuk ...