Ez egy olyan kérdés, amelyre az UAS rendszerbiztonságáért a kutatási kiválóságon keresztül (ASSURE) egy 18 hónapos tanulmányban próbált választ adni. Az Alabamai Egyetem, Hunstville, valamint a Mississippi Állami Egyetem, a Wichita Állami Egyetem Nemzeti Repüléskutató Intézete és még sokan mások vezetésével az ASSURE II. fázisú földi ütközési tanulmánya a kis pilóta nélküli légijármű-rendszerek (más néven fogyasztói drónok) és az emberek közötti ütközésekből eredő lehetséges sérüléseket vizsgálta. A kutatók nemcsak azt akarták látni, hogy milyen sérülések keletkeztek, hanem biztonsági tesztelési módszertant is ki akartak dolgozni, és ajánlásokat akartak tenni az FAA-nak a szabályalkotáshoz. Ez az egyetlen ilyen jellegű átfogó tudományos alapú tanulmány a világon.
„Gyakori tévhit, hogy minden drón olyan, mint egy kőbecsapódás, így amikor eltalál, úgy fog fájni, mintha kővel találtak volna el.” mondta David Arterburn, az ASSURE vezető kutatója. A kicsi, többnyire műanyag drónok nagyon hajlékonyak, nagy rugalmassággal. A közvélekedéssel ellentétben általában jelentős mennyiségű ütközési energiát nyelnek el.
Az ASSURE 512 ütközési tesztet és szimulációt végzett 16 különböző járművel, köztük olyan népszerű fogyasztói drónokkal, mint a DJI Phantom és a Mavic Pro, valamint különféle tárgyakkal és hasznos terhekkel (akkumulátorok, fatömbök), amelyek súlya 0,71 és 13,2 font között volt. Teljes antropomorf és egyszerűsített, csak fej-nyak ütközési teszteket végeztek, csakúgy, mint a Post Mortem Human Surrogate (cadaver) ütközési teszteket.
És van egy oka annak, hogy ezek a videók és fotók hasonlítanak az autóipari töréstesztekhez. Az ASSURE egyik célja, hogy ezt a bevált módszertant a kereskedelmi drónrepüléshez igazítsa.
A leggyakoribb sérülések a szakadások, vágások és zúzódások voltak. Arterburn azt mondja, hogy az agyrázkódások pontatlan tudománya megakadályozta az ilyen típusú sérülések kockázatának reális értékelését. Csak egy súlyos szemkárosodás történt, bár az ASSURE elismeri, hogy a mindenütt jelen lévő quad-copter drónok forgó pengéi szemsérülésekhez vezetnek. Az FAA-nak szóló ajánlásai között szerepel az ilyen drónok rotor/penge védőburkolata és az orvosi enyhítési eljárások kidolgozása.
forrás és fotó: popularmechanics .com/flight/drones/a28774546/drone-head-collision/